Banner 3
verze pro tisk

EU chce ovládat e-shopy: chránit bude zákazníky i e-shopy

22. červen 2012

Nakupování na internetu je velmi populární. Hlavními důvody je jednoduchost (nakupování z pohodlí domova) a cena. Evropská unie se rozhodla vstoupit do pravidel e-shopů, chce jednotné podmínky pro všechny členské státy.

Časté prohřešky e-shopů a zákazníků

Pro zákazníky by byla stejná pravidla pro nakupování na internetu jednoznačným ulehčením. Na některých internetových prodejnách je téměř nemožné najít základní pravidla (například za jakých okolností lze zboží vrátit a požadovat plnou cenu), případně cenu poštovného. Navíc některé e-shopy (především s drobným zbožím) mají větší provizi s poštovného, než ze samotného produktu. Samozřejmě podobné chyby najdeme i na straně zákazníka. Někteří lidé si nakoupí zboží na týdenní dovolenou a poté předměty vrátí v rámci čtrnáctidenní lhůty. E-shopy proti těmto případům jen velmi těžko bojují. Naprostým extrémem jsou poté e-shopy, jenž dané zboží vůbec neodesílají. Jejich cílem je tedy získat peníze a zrušit „živnost.“

Novinky EU pro e-shopy

EU požaduje zviditelnit všechna pravidla e-shopů. Ty by zároveň měla být na hlavní straně. Zákazník by je měl mít na očích a to bez naložení většího úsilí. Ve smlouvě se nově bude věnovat více místa vrácení produktu. E-shopy by měly uvést, že zboží je možné vyzkoušet jen v rozsahu, jenž odpovídá klasickému kamennému obchodu. Zároveň je potřeba definovat, za jakých podmínek lze očekávat plné vrácení peněz a kolik procent z původní ceny se odečítá za jednotlivé prohřešky.

Další podmínkou je stornovací formulář. Tento dokument na mnoha současných e-shopech není. E-shopy by měly mít omezenou provizi z poštovného (na několik procent, určí EU). To by znamenalo konec předraženého poštovného.

Všechny výše uvedené novinky jsou prozatím v jednání a i v případě schválení bychom je zaznamenali nejdříve za rok či dva. Prozatím se tedy těchto změn nemusíte obávat, ale do budoucna s nimi počítejte.

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!