Banner 3
verze pro tisk

EVROPSKÝ LETNÍ BAROMETER: Zač Evropané utrácí peníze

3. srpen 2015

Prázdninové výdaje Evropanů se značně liší! Určitě nelze tvrdit, že využití uspořených či půjčených finančních prostředků by bylo totožné. Někteří lidé utrácejí za dovolenou v tuzemsku, jiní v zahraničí a někdo si raději koupí oděvy, obuv anebo sportovní výbavu. Jak to tedy vlastně s výdaji Evropanů ve skutečnosti vypadá, prozradil výzkum s názvem Evropský letní barometr™. Jeho autorem je společnost Ferratum mezinárodní inovátor finančních technologií a mobilních půjček. V rámci celé akce se Ferratum dotazovala v 17 zemích celkem 5 685 svých klientů. Jaké jsou tedy výdaje lidí žijících v různých částech Evropy?

Letos za dovolenou utratíme více

Výsledky průzkumu prozradily, že evropské domácnosti jsou na tom finančně lépe, než v uplynulém roce. Více než 30 procent rodin je rozhodnuto, že na dovolené utratí více než loni. Dalších 40 procent počítá se stejnými výdaji. Překvapivé jsou i rozdíly v cíli dovolené. V ČR se spíše lidé rozhodují pro cestování po tuzemsku a v zemích bývalého východního bloku jsou výdaje určené na dovolenou poněkud vyšší, než je tomu na západě. Výjimkou je pouze Španělsko, kde jsou výdaje na cestování vysoké.

Nejvyšší výdaje v Lotyšsku a Estonsku

Na prvních místech se z hlediska nejvyšších výdajů na dovolenou umístily pobaltské země Lotyšsko a Estonsko. V případě obou států výdaje převyšují 60 %. U Estonska činí 629 Eur a u Lotyšska 621 Eur. Nejmenší finanční sumy utratí v severských zemích a ve Velké Británii. Například taková rodina v Dánsku tratí pouze 27 % celkového disponibilního příjmu na náklady spojované s dovolenou. U Španělů se jedná až o dvojnásobek, tedy o 55 %. Po vlastní zemi cestuje celkem 25 % Španělů.

Dovolená není vždy prioritou

Evropský letní barometr™ poukazuje i na rozdílnost priorit Evropanů. Celkem 12 % z výdajů v létě jde na vylepšení poměrů v domácnostech Evropanů. Například Bulhaři vynakládají na realizaci svých projektů peníze v 21 %. Letní akce typu festivalů až tak nelákají a jde na ně jen 5 až 6 % výdajů obyvatel Evropy.

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!