Banner 3
verze pro tisk

Facebook nevyužívá svého potenciálu: akcie padají

13. červen 2012

Facebook vstupoval na burzu s cenou 40 dolarů za akcii, nyní se obchoduje za 27 dolarů za akcii, navíc jeho cena byla už o 2 dolary nižší. Facebooku se vstup mezi velké hráče příliš nezdařil, investoři Facebooku nevěří a my víme proč.

Prvotní myšlenkou Facebooku bylo ulehčit život. Nemělo se jednat o komerční sociální síť, která by vydělala miliony. Vlastně můžeme říci, že Facebook dosáhl své popularity náhodou. Od této doby ovšem již uplynulo mnoho let a dnes je Facebook nejenom velmi oblíbenou sociální sítí, ale i zajímavým businessem.

Každému je zřejmé, z čeho Facebook žije. Jedná se o reklamy a aplikace. Facebook byl před vstupem na burzu ohodnocen na 104 miliard dolarů, přičemž ještě v roce 2006 podalo Yahoo Marku Zuckerbergovi nabídku na koupi Facebooku za „pouhou“ jednu miliardu dolarů. Mark Zuckerberg ovšem odolal a Facebook ovládá i nyní.

Proč není Facebook pro investory zajímavý

Facebook naprosto nevyužívá informací, které o svém návštěvníkovi získá. Nabídka reklam je chaotická, malá a návštěvníci se ji naučili úspěšně ignorovat. Navíc Mark Zuckerberg nehodlá reklamu nijak měnit ani ji navyšovat. Pro investory je to velký problém. Dalším zádrhelem je zobrazování reklamy na mobilních telefonech, kde na ni není místo. Navíc na mobilních telefonech nelze spustit natolik oblíbené a výdělečné aplikace.

Mark Zuckerberg nehodlá zpoplatňovat Facebook a ani nechce uživatele obtěžovat další reklamou. Pro uživatele je to jednoznačně dobře, ovšem investoři chtějí vydělat.

Akcie Facebooku jsou současně na ceně 27 dolarů za kus. Pokud Facebook nevylepší reklamu a nedá prostor vyšším zisků, cena minimálně neporoste.

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!