Banner 3
verze pro tisk

Hospodářský výsledek Google příjemně překvapil

22. červenec 2012

Google zveřejnil finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2012, uklidnil akcie, investory a potěšil zákazníky. Zároveň ukázal velký potenciál, který v sobě skrývá. V zelených číslech byla i vlastněná divize Motorola Mobile.

Internetový gigant Google špatnou ekonomickou situaci téměř nepociťuje. Na celkových obratech a následných příjmech se tento negativní vliv podepisuje minimálně. Jen za druhé čtvrtletí roku 2012 vydělal Google téměř 3 miliardy dolarů. To znamená meziroční nárůst o 21 procent. Tato základní čísla byla hlavním tahounem akcií, které v pátek rostly o 2,99 procenta. Investoři, respektive majitele akcií Google mohou oslavovat. Navíc i výhled do budoucna je velmi optimistický.

Netrpělivě byl očekáván i výsledek nové divize Motorola Mobile. Tato divize se dostala do zelených čísel, její obrat činil 1,25 miliardy dolarů. Obrat samotného Google se vyšplhal na 10,96 miliardy korun. Google zaměstnává přes 50 000 zaměstnanců, z toho více než 20 000 pracuje pro divizi Motorola Mobility. Sečteno podtrženo, čistý zisk Google činil ve druhém čtvrtletí roku 2012 se dostal na 2,79 miliardy dolarů.

Apple vs. Google

Jedná se o dva giganty, kteří spolu soupeří. Google chce expandovat díky již zmíněné divizi Motorola Mobile. Jeho cílem je vyvinout hardware (od Motorola Mobile) pro svůj software. Stejně, jak tomu má Apple.

Pokud bychom to měli shrnout v číslech, akcie Apple jsou v současné době na hodnotě 604 dolarů za akcii, Google je na 610 dolarech za akcii. Tržní kapitál Apple činí 565 miliard dolarů, u Google je to necelých 200 miliard dolarů.

Rozlišná je i politika obou gigantů. Apple se zaměřuje spíše na kvalitu, ovšem nechá si za ni zaplatit. I když jsou některé jeho produkty (například iPod) dostupné, řadí se do vyšší cenové kategorie. Naopak Google působí na všech frontách. Jeho snahou je oslovit náročné i nenáročné zákazníky ve všech cenových kategoriích. Je ovšem otázkou, zda není lepší specializace na jednu skupinu zákazníků.

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!