Banner 3
verze pro tisk

Úroveň našich e-shopů je tragická, téměř všichni podvádějí

25. srpen 2012

Podobný titulek jste si mohli přečíst na idnes.cz, novinky.cz, tn.cz, ct24.cz a v dalších médiích. Ovšem je situace opravdu tak špatná? Není to jen novinářská kachna?

Média si samozřejmě zprávu České obchodní inspekce upravila, respektive si z ní vzala jen to, co potřebovala. ČOI sbírá stížnosti zákazníků eshopů. Pokud se u jednoho eshopu stížnosti nahromadí, ČOI jedná. Nejedná se tedy o namátkové kontroly, ale o cílené prohlídky problematických eshopů. Výsledná zpráva tedy není objektivní a rozhodně ji nelze paušalizovat na všechny eshopy.

Za první pololetí 2012 provedla ČOI kontrolu  ve 567 eshopech. Z tohoto čísla prošla trochu více než stovka eshopů. Pochybení bylo shledáno ve  460 eshopech. Ovšem ještě jednou musíme zmínit, že se jednalo o kontrolu problematických eshopů, na které si zákazníci stěžovali.

Kdyby media oficiální zprávu dočetla do konce, zjistila by, že informace opravdu nejsou objektivní:

“Vysoké procento zjištěných porušení právních předpisů není objektivním měřítkem stavu elektronického obchodování v České republice, ale výsledkem pravidelného monitoringu nabídky zboží a služeb na síti internet, který provádějí jednotlivé inspektoráty a skutečnosti, že kontroly jsou prováděny cíleně v rizikových obchodech, u kterých lze předpokládat, že při své činnosti nedodržují obecně závazné právní předpisy.”

Šokující nadpis zaujme

Již jsme vám radili, že pokud chcete zaujmout: šokujte. Media to samozřejmě dobře vědí. Na výše uvedeném příkladu je vidět, jak hodně lze zákazníka ovlivnit. Zmíněná média poškozují dobré jméno eshopů a ochotu nakupovat na internetu a to jen kvůli návštěvnosti jednoho článku.

Všechny šokující zprávy, které mají za úkol přilákat musejí být podepřeny důkazy. V nadpisu samozřejmě můžete nechat trochu prostoru k spekulacím, ani mírně zavádějící nadpis nemusí být na škodu. Ovšem vše je potřeba uvést na pravou míru a  to se bohužel výše zmíněných médií nepovedlo.

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!