Banner 3
verze pro tisk

Investujeme do stability: Jak na pasivní příjem

4. květen 2014

Pasivní příjem, tedy příjem bez další aktivity, je zřejmě snem mnoha z nás. Dnes se podíváme na několik možností, jak pasivního příjmu dosáhnout. Začněte pomalu, od několika stovek měsíčně až po finanční nezávislost.

Firma nebo pyramida

Nejpřirozenější možností pasivního příjmu tvoří majitelé zaběhlých firem, tak zaběhlých, že se firmě již prakticky nevěnují a pouze sledují zisk. Vytvořit takovou firmu však není vůbec jednoduché. Nabízí se i možnost podobnou firmu koupit, ale je to velmi finančně náročné. Navíc proč by někdo takovou firmu prodával?

Druhou, již reálnější možnost tvoří pyramidové systémy. Znáte je každý, různí pojišťovací agenti, makléři a podobně. Tito lidé nejdříve prodávají, následně přilákají do firmy další lidi, ty zaregistrují pod sebe a pyramida se rozjíždí. Čím jste výše, tedy čím více lidí je registrovaných nejen pod vámi, ale i pod vámi zaregistrovanými, tím více vyděláváte a najednou již nemusíte pracovat vůbec. Opět to není jednoduché, často na hranici s morálkou, ale již mnohem běžnější.

Dividendy, akcie

Investice obecně mohou generovat slušný zisk. Pokud navíc portfolio správně diversifikujete, budete s ním mít minimum starostí.

Prodej

Nemyslíme prodej nikde v supermarketu, ale prodej něčeho, po čem je dlouhodobá poptávka. Jedná se například o eknihy. Každý z vás se o něco zajímá a v něčem je skutečně dobrý. Proč tedy nenapsat krátkou eknihu za rozumné peníze? Objem prodejů a příjem vás může překvapit, navíc se jedná o dlouhodobou záležitost.

Pokud jste umělecky zaměřeni, fotíte nebo vytváříte ilustrace, rozhodně vás musí zaujmout fotobanky, kam vkládáte svoji práci a lidé si ji kupují. Ilustrace se většinou prodávají levně, ale dlouhodobě a v zajímavém objemu. Při větším portfoliu to dokonce znamená jediné, pasivní příjem nad úrovní průměrného platu.

Pasivních příjmů rozhodně naleznete více, přemýšlejte, co vás baví a jak v této oblasti zajistit stálý „generátor“ peněz s minimální údržbou.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!