Banner 3
verze pro tisk

Investiční zlato vs. Stříbro: která investice je výhodnější?

14. červen 2012

Najít bezpečnou investici není v současné době jednoduché. Mnoho investorů se tedy přiklání k „bezpečnému přístavu.“ Tímto pojmem jsou označovány bezpečné komodity, které mají historický základ a je téměř nemožné, aby jejich cena dlouhodobě klesala.

Jedná se samozřejmě o zlato a stříbro. Oba tyto drahé kovy můžete zakoupit i v podobě investičního zlata, případně stříbra. Jedná se o zlaté, respektive stříbrné slitky nejvyšší čistoty. Dostanete tedy tu nejlepší kvalitu, které lze dosáhnout (nelze porovnávat s klasickými stříbrnými a zlatými šperky).

Zlato

Hlavním cílem tohoto drahého kovu je udržení hodnoty. Zlato je přímo vyráběno za účelem zisku. Využití zlata v průmyslu je v jeho celkovém prodeji zanedbatelné. Zlato se primárně využívá ve šperkařství a k investování, respektive k uchování hodnoty.

Od zlata očekávejte pokrytí inflace. I když v posledních letech byl růst zlata mnohem silnější a případná investice by vám vydělala mnohem více, než jen pokryla inflaci, nic víc nečekejte. Zároveň si také uvědomte, že zisk zlata je nejistý a můžete i něco ztratit. Dlouhodobě se ovšem jedná o jednu z nejlepších investic, kterou můžete udělat.

TIP: Nakupujte investiční zlato online!

Stříbro

Oproti zlatu se stříbro primárně využívá v průmyslu (katalyzátory automobilů, televizory, mobilní telefony...). Stříbro se v malém množství dává téměř do každé elektroniky, ale k jeho recyklaci již nedochází (levnější je koupit nové stříbro). Na skládkách tedy leží tuny stříbra.

Cena stříbra se odvíjí od poptávky v průmyslu, která dlouhodobě převyšuje jeho nabídku. Prozatím se tento rozdíl dorovnával stříbrnými rezervami států. Jejich zásoby jsou ovšem již na dně  a stříbra nelze získat více. Navíc je jasné, že budoucnost například mobilních telefonů nemůže bez stříbra existovat.

Do budoucna můžeme celkem s jistotou říci, že cena stříbra radikálně stoupne. Analytici dokonce předpovídají, že by se mohla přiblížit k ceně zlata.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!