Banner 3
verze pro tisk

Jak se starat o služební vozový park: Motivujte i řidiče

19. srpen 2014

Služební auta často nemají nejlepší pověst. V mnoha případech je to jednoduché, řidiči k autu nemají žádný vztah a ohleduplnost zde není na místě. Podnikatelé zase porušují předepsané kontroly a chtějí auta tzv. dojezdit, prodat a vyměnit. Existují však i poctivé firmy, inspirujte se od nich, rozhodně se to vyplatí.

Pravidelné prohlídky a servis

Dodržování pravidelného servisu se vyplatí. Důkazem jsou i automobily, které mají nájezd přes 400 či dokonce přes 500 tisíc kilometrů. Životnost takového automobilu je následně dvakrát, v některých případech až třikrát vyšší, než jsou některé firmy zvyklé. Obvyklá je totiž výměna na 200, někde už na 150 tisících kilometrů.

Každý si zřejmě sám spočítá, že je levnější automobil servisovat a počítat s jeho dvojnásobnou až trojnásobnou životností, než automobil rychle ojezdit a prodat. V tomto faktoru totiž proti prodejní ceně ojetiny hrají dva neblahé aspekty. Firemní vozy mají špatnou pověst, navíc cena nových vozů rychle klesá.

Motivujte řidiče

Důležitá je i motivace na straně řidiče. Motivujte je k nízké spotřebě i k čistotě vozu. Stanovte limity na spotřebu a vše, co řidič ušetří spotřebou nižší, bude jeho bonus. Apelovat můžete podobně na celkovou čistotu, ta se sice hůře hodnotí, ale ocenit ji můžete také. Čistý a udržovaný vůz se týká především řidičů, kteří automobil mohou používat i k osobním účelům. Pokud bude vůz čistý, ušetříte za myčku a za udržování interiéru, opět je ale nutná odměna zaměstnanci, který vůz udržuje.

Celkové bonusy lze nastavit tak, aby vám nepřinesly vyšší náklady. Ušetřené peníze za spotřebu a čistotu vrátíte zpět zaměstnancům.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!