Banner 3
verze pro tisk

Zisky internetových vyhledávačů: víme, do čeho investují

2. srpen 2012

Internetové vyhledávače nám zprostředkovávají informace na internetu. Bez nich bychom se velmi těžko dostávali k cíleným zdrojům. Ovšem za tuto službu si nechávají královsky zaplatit (naštěstí ne od uživatelů). Známe příjmy a investice těchto společností, chcete vědět, jak s miliardami nakládají?

Seznam.cz

Nejpoužívanější internetový vyhledávač v České republice. Jedná se také o nejčastější domovskou stránku českých uživatelů. Díky velké prestiži Seznam utržil v loňském roce 2,6 miliardy korun. To znamená 20% nárůst oproti předešlému roku. Ovšem žádný zisk nelze uskutečnit bez investic (minimálně nutných k udržení chodu s konkurencí).

Investice Seznamu

V letošním roce se chce oblíbený český vyhledávač zaměřit na E-mail. To je hlavním cílem do konce roku. Inovací a investicí bylo v tomto roce již dost. Jednalo se o službu Sport.cz, jednodušší počasí, internetovou hudební televizi Mixer.cz a upravený vyhledávač v Mapy.cz. Pro uchazeče o práci je tady příležitost. Rostoucí firma potřebuje nové zaměstnance. I když Seznam své řady posílil, do konce roku ještě plánuje přibrat několik nových posil.

Podrobný zisk Seznamu

Jak již bylo zmíněno, Seznam utržil 2,6 miliardy korun. Jeho roční provozní zisk se dostal nad magickou hranici jedné miliardy korun. Z toho systém Sklik vygeneroval celkem 30 procent všech příjmu. Tržby ze zápisu ve firemním katalogu přispěly 20 procenty do obratu. O zbytek se postaraly reklamy přímo na stránce a provázanost s weby Super.cz, Novinky.cz atd. Za poslední období si uživatelé nejvíce oblíbili zobrazované slevy na úvodní straně.

Co připravuje Google

Google je přece jenom o krok napřed. V tomto roce byl vydán Google+, Disk Google pro fotky, videa, pdf, kancelářské dokumenty a další, volné místo pro uživatele a to až 5 GB. Aktualizovány byly mapy pro Android. V blízké budoucnosti hodlá Google vylepšit Chrom a mobilní služby.

A co vy, jaký vyhledávač u vás vede?

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!