Banner 3
verze pro tisk

Marketing na Facebooku: Jak vytvořit úspěšnou kampaň

20. červen 2014

Mnoho podnikatelů si život bez sociálních sítí neumí představit. Nyní nemáme na mysli osobní život, ale ten podnikatelský. Na Facebooku se skutečně točí velké peníze, a pokud na něm chcete podnikat i vy, zjistíte, že skutečně není zadarmo. Dnes se podíváme, jak efektivně využít reklamy na Facebooku, za co platit a především kdy.

Projdeme si základní body reklamy na Facebooku, postupujte dle nich a neuděláte chybu.

Analýza kampaně a zákazníků

Před tvorbou samotné kampaně doporučujeme rychlou analýzu. Sepište si, kdo je vaše cílová skupina a to do nejmenšího detailu. Vycházejte ze svých údajů a domýšlejte. Pokud jste například svatební fotograf, specializujete se na věkovou skupinu 20 – 40 let. Hledáte především zasnoubené muže a ženy. Největší nápor máte v letních měsících. Podobně si utvořte vaši cílovou skupinu a to de nejmenšího možného detailu.

Proč analyzovat? Je zbytečné platit za reklamu na svatebního fotografa, které se zobrazí manželům, případně uživatelům do 18 let a podobně, to jsou vyhozené peníze.

Využijte fotografií

Facebook vám do kampaně nabídne až 6 fotografií. Využijte je všechny, později si lze vybrat ty nejúspěšnější. Vizuální stránka je první, kterou potenciální zákazník uvidí. Již zde se rozhoduje o úspěchu a neúspěchu. Fotografie by měla být kontrastní s pozadím Facebooku, měla by být profesionální a líbivá.

Pamatujte, že obrázek zaujme, text přesvědčí. Reklam je hodně, a proto text co nejvíce zestručněte. Napište si text a škrtejte, nechte jen to nejdůležitější.

Plaťte jen za produktivní hodiny

Nejvíce lidé nakupují začátkem týdne ve večerních hodinách. Pokud máte jiné statistiky, využijte jich. V době neproduktivních hodin kampaň klidně vypínejte a na produktivní hodiny ji zapněte. Pokud chcete dodržet váš rozpočet na maximum, na produktivní hodiny můžete rozpočet navýšit, nezapomeňte však kampaň vypnout, případně rozpočet opět snížit.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!