Banner 3
verze pro tisk

Placené recenze a umělá hodnocení: Vyšší prodeje nebo vysoká pokuta?

29. září 2013

Hledáte způsob, jak zvýšit návštěvnost a důvěryhodnost vašich stránek? Jedním řešením může být pozitivní hodnocení, které vytvoříte jako zákazník. Ovšem jedná se o legální způsob?

Dobré reference jsou základem

Každý podnikatel potřebuje dobré reference. S nimi je podnikání mnohem jednodušší. Na začátku je těchto referencí nedostatek, a proto některé podnikatele napadne, jak si tyto reference vytvořit.

Uměle vytvořené reference

Není nic snazšího, než si referenci vytvořit. U nás se může jednat „pouze“ o klamavou reklamu. Je pravda, že monitoring tohoto nemorálního fenoménu není příliš rozšířen. Recenze vytvořené ze strany podnikatelského subjektu pod jménem zákazníka jsou nelegální.

350 tisíc dolarů za falešné recenze

Přesně takovou pokutu dostalo 19 amerických firem, které si nechaly vytvořit umělé reference. Cena za jednu referenci se pohybovala od 1 dolaru, společnostem se to tedy jednoznačně vyplatilo (až do pokuty).

České republice podobně vysoké pokuty nehrozí. Před vytvořením klamavého hodnocení bych zvážil, do jaké míry je to potřebné. Pokud si vytvoříte hodnocení, které není pravdivé, zákazníci to brzy odhalí a napíší negativní hodnocení.

Motivujte zákazníky k hodnocení

Místo placených a umělých referencí raději zaplaťte zákazníkovi. Jak? Nabídněte například poukaz na další nákup za referenci. Tento způsob navíc motivuje k dalšímu nákupu. Zákazníka potěšíte dárkovým poukazem a zároveň si tím téměř zaručíte další nákup a celkovou spokojenost, která je v podnikání nejdůležitější.

Poctivý obchodník a kvalitní produkt

Poctivost a kvalita možná znějí trochu staromódně. Dnes se mnoho podnikatelů zaměřuje jen na rychlý zisk. Ovšem právě poctivý podnikatelkvalitním produktem/službou si může dlouhodobě udržet stálý příjem s možností růstu. Podnikání není krátkodobou záležitostí a jen v ojedinělých případech v něm rychle zbohatnete.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!