Banner 3
verze pro tisk

Podnikání pro zákazníky: Na jaké skupinu se zaměřit?

30. listopad 2013

Vytváříte obchodní plán a přemýšlíte, na jakou skupinu lidí se zaměřit? Hledáte osobnosti s penězi, společenským postavením? Najděte si méně obvyklou cílovou skupinu a nabídněte ji, co požaduje. S výběrem vám pomůžeme.

Hned na úvod vás trochu zklameme. V České republice naleznete jen velmi malé množství skupin, které vás dokáží uživit. Doporučujeme tedy rozšířit náklonost k některým z nich a zachovat si přízeň „běžných“ zákazníků. Být přátelský s několika zákazníky z různých skupin se vylučovat nemusí.

Rozdělení do příjmových skupin

Podnikatelé se nejčastěji zaměřují na klienty podle příjmu a věku. Ovšem připravují se tím o mnoho potencionálních zákazníků. Někteří studenti spadají do kategorie s nadprůměrnými příjmy a podobně. Základem konceptu je otevřenost a naprosto všem.

Porsche vytvořilo reklamu, kde přijede dítě (odhadem první stupeň ZŠ) do jedné automobilky, kde je okamžitě vykázáno. Následně zavítá do Porsche a prodavač se ho ujme jako plnohodnotného klienta, ukáže mu vůz, nechá ho do vozu posadit… Reklama končí žádostí dítěte o vizitku a s příslibem nákupu vozu, následný střih do budoucnosti to potvrzuje. Přesně v tomto konceptu je moderní podnikání dokonale zobrazeno. Nikdy nevíte, s kým přesně máte (budete mít) tu čest.

Zaměřit se nemusíte jen takto obecně, ale i konktrétně.

Homosexuálové: Movití klienti bez pochopení

Předsudky, předsudky a opět předsudky. Homosexuálové to ani v dnešní době nemají jednoduché a často se setkávají s odporem. Přitom je dokázáno, že se často jedná o velmi úspěšné muže nebo ženy. Navíc tyto osobnosti mají styl, požadují funkčnost a co je pro vás důležité, jsou ochotni za to zaplatit. Nedílnou součástí je ovšem příjemné prostředí a otevřené, přátelské vystupování bez předsudků.

Připomeňme, že homosexuálové tvoří v České republice asi 4 % populace. Jejich tržní síla tedy není zanedbatelná a může pomoci i vašemu podnikání.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!