Banner 3
verze pro tisk

Pricemanagement: Jak nastavit ceny?

10. říjen 2012

Pricemanagement je jednou z nejdůležitějších oblastí každého podnikatele. Pricemanagement rozhoduje, zda bude v zisku nebo ve ztrátě. Víte, jak hodně může ovlivnit zákazníka třeba jen jednoprocentní změna ceny a co udělá s vaším ziskem?

Pricemanagement využívají české firmy asi z 50 procent. Kdyby se cenovému managementu věnovali více, dokázali by zvýšit zisk o desítky procent. Proč toho nevyužít? U mnoha podnikatelů mohou desítky procent činit rozdíl mezi ziskem a ztrátou.

Cena pokrývající náklady

V první řadě si u každého produktu/služby vymezte minimální cenu. Jedná se o cenu, která by pokryla veškeré náklady, ovšem ještě nevyděláváte. Tato cena je základem a musíte ji znát u každého nabízeného ekonomického statku.

Konkurence

Pokud víte minimální cenu, sledujte konkurenci. Zákazník téměř vždy zvažuje alternativu. Mějte přehled o své konkurenci a snažte se ji minimálně dorovnat.

Komunikace

I když budete mít dobré ceny, ještě nemáte vyhráno. Vše je založeno na komunikaci a na vámi prodávaném zboží/nabízené službě. Dávejte zákazníkovi to, co ho zajímá. Informujte o nejprodávanějších produktech, případně o produktech s největší spokojeností atd.

To platí i v případě slevy. Ovšem u slevy buďte opatrní, většina slev spíše ublíží. Pokud se například e-shop rozhodne ke slevě, musíte zvážit, zda je lepší poskytnout slevu 80 Kč na vše zboží nebo nabídnout dopravu zdarma. Co udělá větší dojem na zákazníka, newsletter s cenovou slevou nebo poštovné zdarma?

Mohlo by vás zajímat „Sleva: Vhodný reklamní a finanční nástroj?

Bod rovnováhy

Snížení ceny o jedno procento znamená menší zisk o 7 až 11 procent. Najít správnou cenu tedy není snadné a zcela určitě budete hodně hledat. Cenu byste měli stanovit dle konkurence. Nezapomínejte na optickou úpravu a to směrem nahoru i dolu.

Pricemanagement nemůže dlouhodobě fungovat na 100 procent. Vždy se snažte skloubit určení ceny pocitové, nákladové a hodnotové.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!