Banner 3
verze pro tisk

Sleva: Vhodný reklamní a finanční nástroj?

28. září 2012

Každý z vlastní zkušenosti ví, co s ním udělá sleva. Ve většině případů je to právě sleva, která přesvědčí nerozhodné zákazníky ke koupi. Ovšem skutečně je využívání slevy tak výhodné? Víte, kolik můžete zlevnit, abyste ještě vydělali?

Český zákazník na slevu slyší. O tom svědčí i velmi populární slevové portály, které stále patří mezi velmi časté zprostředkovatele internetového nákupu. Na slevu již „nehrají“ jen kamenné obchody, ale i e-shopy.

Kolik stojí sleva?

Specialista na cenovou tvorbu, Václav Lorenc, prozradil, že průměrné snížení ceny o jedno procento znamená menší zisk o 7 až 11 procent. S cenou byste tedy měli zacházet velmi opatrně. Především méně známým obchodům se tento finanční nástroj nemusí vyplatit. Dnešní marže většinou nejsou na výrazné slevy připravené a sleva v konečném důsledku pouze přitíží.

Proč do slevy neinvestovat?

V prvé řadě si ujasněte, co od slevy očekáváte. Mnoho zákazníků v dnešní době nakupuje pouze ve slevách. Slevou již stálého zákazníka téměř nedosáhnete. Většina lidí příště nakoupí u konkurence, která nabídne slevu.

Pro koho je sleva vhodná?

Sleva musí být vykoupena mnohonásobně vyšší prodejností. Pokud máte dostatek potencionálních zákazníků, ale nízkou prodejnost, můžete o slevě uvažovat. To je jeden z důvodů, proč slevu vidíte především u velkých řetězců. Drahé, zavedené značky zašlou slevové kupóny nebo vyhlásí denní slevu a v daný den mají naprosto plno a prodají mnohonásobně více, než obvykle.

Mohlo by vás zajímat: Jak zvýšit zisk: Naučíme vás výdělečně podnikat.

Nastavení ceny je velmi složité a vždy záleží na vašich možnostech. Ti nejlepší dokážou prodat i průměrnou věc za mnohem více, než konkurence. Příkladem může být Apple. Jeho iPhone je možná revoluční, ale konkurence ho dorovná. I přesto je produkt Apple o tisíce dražší a téměř stále vyprodán.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!