Banner 3
verze pro tisk

Tvořte poutavé nadpisy: Nelžete, ale zaujměte

13. září 2012

Najít kompromis mezi poutavým nadpisem a fakty často není jednoduché. Mnoho článků je v dnešní době až do prvního odstavce silně zavádějících. Vyplatí se tato technika?

Kdo tvoří zavádějící nadpisy?

Tato problematika je aktuální napříč celým internetem. Pokud si myslíte, že jsou na tom velké weby lépe, jste na omylu, spíše naopak. Například iDnes.cz, Novinky.cz, ct24.cz, tn.cz a další využívají nepřesných, ale poutavých nadpisů. A vzhledem k tomu, že určitou zkušenost s výše zmíněnými stránkami má každý (a těm stránkám to funguje), dostala se tato technika i do menších webů.

Mohlo by vás zajímat „Jak zaujmout: Šokujte"

Nedávno internetem kolovala informace o špatné kvalitě českých e-shopů. Podle mnoha serverů dopadly tuzemské e-shopy katastrofálně, 80 procent e-shopů by propadlo atd. Nadpisy v takovémto duchu plnili jeden online magazín za druhým. Samozřejmě realita byla a je trochu jiná, inspekce se zaměřovala pouze na problematické e-shopy a přímo v tiskově zprávě je informace, že závěr není objektivní kvůli zaměření pouze na problematické e-shopy (na e-shopy, na něž byla podána stížnost).

Vyplatí se využívat nepřesné nadpisy?

Pokud dáváte odkazy na nové články a potřebujete získat návštěvníky, musíte zaujmout. Tento způsob vám s velkou pravděpodobností může pomoci, obzvlášť, pokud i v článku využijete jen potřebné informace a celkový význam tak trochu upravíte. V takovém případě je to možné, ovšem budete šířit zavádějící informace. Je tedy na každém, zda se  chce vydat právě touto cestou.

Ovšem v případě, kdy na web potřebujete dostat lidi, zavádějících článků se rozhodně vyhněte. Jejich optimalizace není ideální a vašemu webu zrovna nepomáhají. V nadpisu můžete zdůraznit jen část pravdy, ale brzy uveďte vše na pravou míru.

I velké weby se potýkají s kritikou zavádějících článků, ovšem vzhledem ke statisícové návštěvnosti si s tím nemusejí dělat vrásky.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!