Banner 3
verze pro tisk

Fakturace do zahraničí: pozor na duševní vlastnictví

25. květen 2012

Evropská unie by měla zlehčila nejenom cestování, ale i podnikání. Trh se sice značně otevřel, ale i přesto českým podnikatelům příliš nepřeje. Drobní živnostníci se i nadále musí soustředit na Českou republiku, což je v případě pohraničí značná nevýhoda.

Do problému se dostávají především majitelé internetových prezentací, kteří naprosto běžně pronajímají reklamní plochy zahraničním společnostem. Jedná se především o velké korporace, jejichž služby jsou dostupné i malým projektům.

Pokud jste osobou samostatně výdělečně činnou (OSVČ), tak vám fakturaci do zahraničí rozhodně nedoporučujeme. Jakmile vystavíte fakturu do zahraničí, tak se automaticky stáváte plátcem DPH, přitom na fakturované částce nezáleží.

Být plátcem DPH kvůli jedné fakturaci, která se pohybuje v řádech tisíců se v konečném důsledku nemusí vyplatit. Podvojné účetnictví a s ním spojené vyšší náklady jsou pro malé živnostníky velkou zátěží. V případě internetové reklamy, která se pohybuje kolem stovek korun měsíčně není co řešit, rozhodně odmítnout.

Výhody EU

Ovšem existují zde i výjimky. Jednu takovou má Slovenská republika pro Českou Republiku. Kde platí klasické slovenské zákony. Bohužel smlouva je pouze jednostranná a pro Čechy neplatí.

Ulehčenou situaci mají pouze společnosti s ručením omezeným (s.r.o.) a akciové společnosti (a.s.). Ovšem za určitých podmínek (nízký obrat) mohou mít i s.r.o. jednoduché účetnictví a fakturace do zahraničí jim může způsobit stejné problémy jako OSVČ.

Dříve, než vydáte fakturu do zahraničí, respektive přijmete objednávku, zvažte, zda je pro vás částka natolik zajímavá, aby pokryla starosti a vyšší výdaje.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček/ Hodnoceno: 1x

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!