Banner 3
verze pro tisk

Jak sestavit podnikatelský plán I.

12. březen 2013

Každý podnikatelský plán by měl mít určitou strukturu. Nejedná se o nic složitého, pouze o body, které je nutné zmínit. Poradíme vám, jak celý podnikatelský plán sestavit.

Na otázku proč sestavit podnikatelský plán jsme si odpověděli již v minulém článku. Dnes se podíváme na konkrétní body, jenž do plánu zahrňte. Každý podnikatelský plán by měl obsahovat:

Úvod – Charakteristika

Na začátek uveďte základní informace. Jedná se o název a logo podniku, jméno zakladatele, datum (předpokládané) zahájení činnosti, cíl podnikání a účel podnikatelského záměru, případně i plánu. V posledním bodě se zmiňte i o důvodu, proč samotný plán zhotovujete (zefektivnění produkce, zrychlení startu, pro dotaci...).

Podnikatelský plán – projekt

Prvním bodem jsou obory podnikatelské činnosti (opíšete například z rejstříku, případně živnostenského listu...). Následují vstupní předpoklady – kvalifikace, vzdělání, zkušenosti. Dalším bodem je právní forma – fyzická nebo právnická osoba. Společně s tím se zmiňte o organizaci podniku – struktura, počet zaměstnanců...

Do podnikatelského plánu patří i majetkoprávní vztahy – jaký majetek je spojen s podnikáním (můžete napsat i žádný). Stádium rozvoje: máte založenou firmu, hledáte zaměstnance nebo cokoliv jiného.

Zapomenout byste neměli ani na místo podnikání. V této části je vhodné doplnit mapkou a zmínit se o možnostech parkování, popsat provozovnu, rozepsat spádové oblasti a to vše včetně počtu obyvatel.

Fungování podniku je další a velmi zásadní otázkou. Základem je provozní a pracovní doba, případně zajištění administrativy, úklidu a další. V současné době je velmi sledované životní prostředí. V dalším bodu zmiňte právě dopad vašeho podnikání na životní prostředí (například likvidaci odpadů).

Bezpečnost práce je vyžadovanou složkou podnikatelského plánu. Stačí zmínit dodržování v souladu s legislativou. Pro úspěšný podnikatelský plán je důležité postavení na trhu a charakteristika trhu (konkurence, slabé a silné stránky, příležitosti, cílová skupina, vývojový trend).

V tomto případě se jedná pouze o polovinu podnikatelského plánu. Druhou část vám přineseme v následujícím článku. Nad výše uvedenými body se zamyslete a odpovídejte na ně pravdivě. Zmanipulovaný podnikatelský plán nemá smysl.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!