Banner 3
verze pro tisk

Nakupování v E-shopech: Obávají se zákazníci nákupu na internetu?

20. srpen 2012

Nakupování na internetu je čím dál tím vyhledávanější. Ovšem s počtem zákazníků nakupujících na internetu rostou i obavy ze samotného online nakupování. Poradíme vám, jak zákazníky ujistit.

Možná i vy ztrácíte denně desítky zákazníků, které nadchla vaše nabídka. Uskutečněte pár opatření, jenž zákazníky uklidní a přesvědčí, že se nákupu ve vašem e-shopu nemusejí obávat.

Důvěryhodnost na prvním místě

Nejnižší cena vám úspěch nezaručí. Ovšem kvalitní stránky s dobrými referencemi již ano. Zaměřte se tedy na první dojem, na design vaší webové prezentace. Návštěvník by měl vidět odkaz na kladné reference vašich zákazníků, kontakt na vás, případně na podporu e-shopu. Velmi důležitý je i ceník dopravy. Pokud všechny tyto prvky umístíte viditelně na své stránky, máte z poloviny vyhráno. Druhá část se již týká samotného zboží a jeho uspořádání.

Mohlo by vás také zajímat: EU chce ovládat e-shopy: chránit bude zákazníky i e-shopy.

Reagujte na zpětné hodnocení

Například srovnávací web cen heureka.cz nabízí vkládání komentářů nejenom k danému produktu, ale i k jednotlivým e-shopům. Na tento feedback musíte odpovídat. Komunikujte se zákazníky a snažte se jejich případným problémům vždy porozumět. Právě potencionální zákazník se o tuto konverzaci zajímá.

Informujte o produktu i jeho dodání

U každého produktu se zmiňte o skladových zásobách a jeho dostupnosti. Je dobré uvést, za jak dlouho by měl být předmět u zákazníka. Zároveň je vhodné na viditelné místo umístit (aspoň odkaz) na ceník poštovného.

Na důvěryhodnosti a celkově lepším dojmu přidá i možnost osobního odběru. Pokud to není ve vašich možnostech, nabídněte osobní odběr aspoň VIP klientům, kteří u vás nakoupí nad určitou částku. Případně se zkuste domluvit s někým jiným, kdo by vám osobní odběr zprostředkoval.

Čeho se zákazníci obávají nejvíce?

Největší obavy mají zákazníci z reklamace, dodání poškozeného zboží či dokonce nedodání. Tyto problémy řeší 2/3 nakupujících, pouhá dvě procenta zákazníků e-shopům plně důvěřuje (informace z Kasa.cz).

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!