Banner 3
verze pro tisk

Podnikatelský plán: Proč ho sestavit

8. březen 2013

Podnikatelský plán by měl být samozřejmostí pro každý začínající projekt. Ovšem často tomu tak není, přičemž důvodů proč udělat podnikatelský plán je hned několik. Víme, jak vám podnikatelský plán může ušetřit tisíce.

Analýza trhu

Každý podnikatel by měl vědět, jaké bude mít uplatnění na trhu a již předem očekávat počet prodaných kusů/poskytnuté služby a výdělek. V záloze musí být vždy plán B, který počítá se ztrátou, nečekanými výdaji a dalšími nepříjemnostmi spojenými s podnikáním (finančně nebo časově).

Najít si cenu konkurence, založit to stejné jen s výhodnějšími cenami nemusí znamenat úspěch. Mnoho takových podnikatelů zkrachovalo. Důležitý je přesný rozbor včetně důvodu, proč zákazníci využívají současných služeb (právě u daného prodejce).

Žádost o půjčky

Pokud jako podnikatel bez předchozí historie budete žádat o půjčku, potřebujete dokonalý podnikatelský plán, který předáte v bance. Právě na jeho základu vám může být udělena půjčka. I se skvělou myšlenkou, která nemá podobu podnikatelského plánu půjčku nedostanete.

Dotace

Dalším častým důvodem, proč sepisovat podnikatelský plán jsou dotace. Co jiného už by podnikatele mělo donutit, než peníze. Pokud se pouštíte do dotované činnosti, bez podnikatelského plánu dotaci rozhodně nedostanete. Musí být zcela zřejmé, jaké máte s podnikáním spojené náklady, kam dotace půjde. Na základě informací z podnikatelského plánu bude určena výše dotace (není-li určena fixně).

Podnikatelský plán vám zabere čas. Ovšem je dokázáno, že podnikatelé s podnikatelským plánem jsou více úspěšní a méně krachují než podnikatelé bez plánu. Ulehčete si začátky podnikání.

Podnikatelský plán má přesně dané body, které musíte zmínit. Seriál, jak napsat podnikatelský plán pro vás již připravujeme.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!