Banner 3
verze pro tisk

Začínáme s eshopem: Jak na konkurenci

27. listopad 2012

Přijít na trh s eshopem dnes již není jednoduché. Velcí giganti typu Alza, Mall a další pro vás budou nerovnocennými soupeři. Nebo ne? Poradíme, jak se s těmito velikány vypořádat a ukrojit jim část klientů.

Většina lidí si myslí, že cena je vše a pokud nemohou konkurovat cenou, případně reklamou, nemá to cenu. Samozřejmě tím to celé nekončí. Velké e-shopy nabízejí i zákaznické linky, reklamační oddělení a další služby, které si dovolit nemůžete.

Levnější zboží, známá značka, dostupnost skladem, případně do pár hodin, reklama na každým rohu Prahy a po celý ČR, navíc i v televizi, radiu, letáky, akce a ten servis... Na všechny výše zmíněné výhody zapomeňte a podívejte se na to z druhé strany. Vždyť i to může být nevýhoda.

Specialista na trhu

Nevýhodou velkých eshopů je široký sortiment a stejný vyhledávač naprosto na vše. Zaměřte se na jednu kategorii a nabídněte propracovaný filtr a celkové informace o produktu. Velké eshopy si nemohou dovolit přizpůsobovat stránky pro každou kategorii (aspoň ne radikálně).

Banner 12

Ceněné jsou i znalosti, nejen technické parametry. Nakupování v eshopech je oblíbené, ale mnoha zákazníkům chybí možnost zeptat se. U malých eshopů to možné je. Stačí napsat mail a specializovaný eshop odpoví s doporučením a znalostmi, o kterých si velké eshopy mohou nechat jen zdát.

Dostatek zákazníků

Myslíte si, že to nemůže fungovat? Tak proč u většiny nákupních center nalezneme elektru hned vedle supermarketu. Navíc nejedná se jen o elektru, ale i pekárnu, masnu... A přitom všechny produkty jsou i v supermarketu a často levnější. Zákazník si připlatí, ovšem musí vědět za co.

Velkým eshopům budete jen těžko konkurovat množstvím produktů, reklamou... Je to téměř nemožné. Zaměřte se tedy na jeden produkt, kupte si odkazy na specializovaných stránkách o vámi nabízeném produktu a jděte na to z druhé strany.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Miroslav Beran

sobota, 1. prosinec 2012
19:55

Pravda pravdoucí ... také jsem přemýšlel jak konkurovat a přesně touto cestou jsem se vydal. Vybral jsem si jeden stěžejní sortiment a ten jsem vyšperkoval do největších detailů včetně filtrů, které nikdo jiný nemá.
---------------------------------
Zpráva byla upravena adminem 04.10.2013 ve 15:48:05


posted by: Miroslav Beran (miros.beran(a)seznam.cz) [Odpovědět]