Osobní značka: úspěch podnikatele
6. červen 2012Začátky každého podnikatele jsou těžké. U podnikání se nemůžete spolehnout na dobrý podnikatelský plán, případně na vzdělání. Ani několik vysokých škol vám úspěch nezaručí. Ovšem existuje několik bodů, podle nichž vybudujete osobní značku a svoji práci odlišíte od konkurence.
Většina dobrých podnikatelských záměrů je velmi rychle zkopírována většími společnosti, které majitele prvotního nápadu připraví o zajímavý zisk. Bohužel plagiátorství je v dnešní době naprosto běžné, navíc v mnoha případech i legální (samozřejmě do určité míry). Z tohoto důvodu musíte vytvářet „něco“ víc.
Design
Logo, webová prezentace, vizitky, reklamní předměty, motto a další. Vše, co vás bude prezentovat, musí být jednotné, jasné a výstižné. První dojem je velmi důležitý a často rozhoduje o tom, zda vás zákazník kontaktujte, nebo ne. Design tedy nechte na profesionálech, rozhodně se vám to vyplatí. Vše musí být dokonalé, na úrovni.
Myslet jinak
Nejtěžší věc, kterou musí podnikatel umět, je myslet. Ovšem ne jen tak obyčejně. Jeden nápad stokrát jinak nebude mít dlouho úspěch. Navíc jak již bylo zmíněno, v dnešní době je kopírování naprosto běžné. Na tento bod byl mistr například Steve Jobs. Podnikatel se nemůže rovnat s firmou jako je Apple, ovšem to ještě neznamená, že by mu někdo takový nemohl být příkladem. Když se Steve Jobs vrátil do krachující firmy Apple, aby ji zachránil, zredukoval počet vyráběných přístrojů z několika desítek na pouhé tři, v této firmě se děly velmi radikální a odvážné kroky, jejž měly své odůvodnění. A dnes? Dnes je Apple nejcennější firmou světa. Jasný důkaz toho, že kopírovat a myslet stejně jako ostatní k úspěchu nevede.
Zaměření
Mají být vaše služby/produkty levné nebo drahé? Chcete kvalitu nebo spíše kvantitu? Tyto priority si musíte jednoznačně určit. Jejich kombinace není možná.
Vystupování a udržování kontaktu
Vaše vystupování je velmi důležité. Zákazníka musíte naprosto jednoznačně přesvědčit. Žádné váhání, nervozita případněnejednoznačné odpovědi. Zapracovat můžete i na řeči těla, gestech… Samozřejmostí by měly být letáky, případně informační e-maily.
Reklama[Nahoru ↑]
Hodnocení
Vložit komentář
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!
Co u nás hledáte?
dotace na pracovní místo fakturace do zahraničí minimální mzda 2013 minimální mzda od 1.7.2013 motivační dopis k žádosti o místo splatnost faktur od 1.7.2013 splatnost faktur splatnost faktury zvýšení minimální mzdy