Pricemanagement: Jak nastavit ceny?
10. říjen 2012Pricemanagement je jednou z nejdůležitějších oblastí každého podnikatele. Pricemanagement rozhoduje, zda bude v zisku nebo ve ztrátě. Víte, jak hodně může ovlivnit zákazníka třeba jen jednoprocentní změna ceny a co udělá s vaším ziskem?
Pricemanagement využívají české firmy asi z 50 procent. Kdyby se cenovému managementu věnovali více, dokázali by zvýšit zisk o desítky procent. Proč toho nevyužít? U mnoha podnikatelů mohou desítky procent činit rozdíl mezi ziskem a ztrátou.
Cena pokrývající náklady
V první řadě si u každého produktu/služby vymezte minimální cenu. Jedná se o cenu, která by pokryla veškeré náklady, ovšem ještě nevyděláváte. Tato cena je základem a musíte ji znát u každého nabízeného ekonomického statku.
Konkurence
Pokud víte minimální cenu, sledujte konkurenci. Zákazník téměř vždy zvažuje alternativu. Mějte přehled o své konkurenci a snažte se ji minimálně dorovnat.
Komunikace
I když budete mít dobré ceny, ještě nemáte vyhráno. Vše je založeno na komunikaci a na vámi prodávaném zboží/nabízené službě. Dávejte zákazníkovi to, co ho zajímá. Informujte o nejprodávanějších produktech, případně o produktech s největší spokojeností atd.
To platí i v případě slevy. Ovšem u slevy buďte opatrní, většina slev spíše ublíží. Pokud se například e-shop rozhodne ke slevě, musíte zvážit, zda je lepší poskytnout slevu 80 Kč na vše zboží nebo nabídnout dopravu zdarma. Co udělá větší dojem na zákazníka, newsletter s cenovou slevou nebo poštovné zdarma?
Mohlo by vás zajímat „Sleva: Vhodný reklamní a finanční nástroj?“
Bod rovnováhy
Snížení ceny o jedno procento znamená menší zisk o 7 až 11 procent. Najít správnou cenu tedy není snadné a zcela určitě budete hodně hledat. Cenu byste měli stanovit dle konkurence. Nezapomínejte na optickou úpravu a to směrem nahoru i dolu.
Pricemanagement nemůže dlouhodobě fungovat na 100 procent. Vždy se snažte skloubit určení ceny pocitové, nákladové a hodnotové.
Reklama[Nahoru ↑]
Hodnocení
Vložit komentář
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!
Co u nás hledáte?
dotace na pracovní místo fakturace do zahraničí minimální mzda 2013 minimální mzda od 1.7.2013 motivační dopis k žádosti o místo splatnost faktur od 1.7.2013 splatnost faktur splatnost faktury zvýšení minimální mzdy